اثرات مثبت و منفی فیلم ها - فرافیلم

در عصر امروز، فیلم ها یکی از بزرگترین منابع سرگرمی هستند. اکثر مردم عاشق تماشای فیلم هستند و آخر هفته قطعا زمان مناسبی است. همه مالتی پلکس ها در این مدت خانه دار هستند و فیلم ها با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه می شوند. این واقعیت را نمی توان انکار کرد که فیلم ها در حال به دست آوردن محبوبیت زیادی هستند که تعداد کمی از آنها واقعاً جامعه را به نمایش می گذارند و انقلابی عظیم به ارمغان می آورند. از سوی دیگر، برخی هستند که افراد را تحریک می کنند و در نهایت تأثیر نامطلوبی بر زندگی آنها می گذارند.
نکات مثبت تماشای فیلم:
• همانطور که قبلاً گفته شد که فیلم ها منبع خوبی برای سرگرمی هستند زیرا به زندگی شما طعم می بخشند. شما می توانید از شر روز خسته کننده خود خلاص شوید و آن را سرگرم کننده کنید. به طور خلاصه تماشای فیلم یک فعالیت فوق العاده است اگر می خواهید روز خود را بگذرانید.
• اگر به گذراندن وقت با دوستان و اعضای خانواده خود علاقه دارید، تماشای فیلم با آنها ایده فوق العاده ای است. مطمئناً تماشای یک فیلم با هم و گذراندن زمان با کیفیت با افرادی که دوستشان دارید تجربه متفاوتی است.
• فیلم ها منبع الهام هستند و همچنین اطلاعات زیادی را ارائه می دهند. فیلم هایی که از شخصیت های معروف ساخته می شوند به شما کمک می کنند تا در مورد آنها بیشتر بدانید و در عین حال از زندگی آنها درس بگیرید.
• با کمک فیلم ها با اتفاقات مختلف در جامعه ما آشنا می شوید. اتفاقات زیادی وجود دارد که ما از آنها مطلع نیستیم، اما زمانی که فیلم هایی با چنین موضوعاتی ساخته می شود، راهی است که آنها را در کانون توجه قرار دهیم و در نتیجه به مردم اطلاع دهیم.
جدا از تاثیرات مثبتی که فیلم ها روی زندگی ما می گذارند، تاثیر منفی هم روی آن می گذارد.
معایب تماشای فیلم:
• برخی از فیلم ها دارای محتوای بزرگسالان هستند که دانشجویان را خراب می کنند، این فیلم ها نه تنها ذهنیت آنها را خراب می کنند بلکه تفکر آنها را نیز تغییر می دهند.
• مردم عادات اشتباهی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را یاد می گیرند که تقریباً در همه فیلم ها نمایش داده می شود. این قطعاً یک نگرانی بزرگ است زیرا مخاطبان اصلی فیلم ها بزرگسالان هستند و آنها از کارهایی که توسط بازیگران مورد علاقه خود انجام می شود غرق می شوند.
• حتی چند فیلم پیامی تحریک کننده دارند که باعث ایجاد درگیری در بین مردم می شود و در نتیجه هماهنگی مکان و کشور را به هم می زند.
بنابراین بسیار مهم است که فیلمسازان ارزش فیلم ها را در زندگی مردم درک کنند و مطمئن شوند که موضوع درستی ارائه می شود. این نه تنها جامعه را تغییر می دهد، بلکه به مردم در داشتن زندگی شاد کمک می کند. فیلم ها برای ما فقط یک آینه هستند و بنابراین ما باید به جای اینکه به سمت چیزهای منفی متمایل شویم، چیزهای مثبت را از آنها بگیریم. پس فیلم های خوبی را تماشا کنید که به شما الهام می بخشد و تغییری در زندگی شما ایجاد می کند.
منبع: