ماشین آلات سنگین

  تا قرن نوزدهم و اوایل قرن 20 ماشین های سنگین تحت قدرت انسان یا حیوان کشیده می شدند. با ظهور موتورهای قابل حمل با بخار ، پیش سازهای دستگاه کشیده شده با موتورهای جدید ، مانند کمباین ترکیب ، پیکربندی شدند.

 طراحی یک تراکتور هسته در اطراف منبع جدید بخار جدید به یک موتور کششی هسته اصلی ماشین تبدیل شده است ، که می تواند به عنوان تراکتور بخار و بخارپز پیکربندی شود. 

در طول قرن بیستم ، موتورهای احتراق داخلی منبع اصلی تولید تجهیزات سنگین شدند. از موتورهای نفت سفید و اتانول استفاده می شد ، اما امروزه موتورهای دیزلی غالب هستند. انتقال مکانیکی در بسیاری از موارد با ماشین آلات هیدرولیکی جایگزین می شد. در اوایل قرن 20 نیز شاهد ماشین های جدید الکتریکی مانند لیفتراک بودیم. Caterpillar Inc.

 از این روزها یک مارک امروزی است و کار خود را با عنوان شرکت تولیدی Holt آغاز کرده است. اولین ماشین سنگین تولید انبوه تراکتور فوردسون در سال 1917 بود.


اولین وسیله نقلیه پیست مداوم تجاری 1901 Lombard Steam Log Hauler بود. استفاده از پیست برای تانک ها در طول جنگ جهانی اول و بعداً برای ماشین آلات غیرنظامی مانند بولدوزر محبوب شد. بزرگترین وسایل نقلیه مهندسی و ماشین های سیار زمینی بیل چرخ دار سطل هستند که از دهه 1920 ساخته شده اند.


"تقریباً تا قرن بیستم ، یک ابزار ساده ماشین اصلی زمین سازی را تشکیل می داد: بیل دستی - با استفاده از حیوانات و انسانها ، سورتمه ها ، قایق ها و واگن ها حرکت می کرد. این ابزار روش اصلی بود که با استفاده از آن مواد به صورت جانبی یا بارگذاری بالا می رفت یک وسیله حمل و نقل ، معمولا یک چرخ دستی ، یا یک گاری یا واگن که توسط یک حیوان پیش نویس کشیده می شود.

 در دوران باستان ، معادل بیل دستی یا سبد کج بیل و سر - و توده ای از مردان - برای جابجایی زمین برای ساخت کارهای عمرانی استفاده می شد. مدتها از صفحه شیب دار ، اهرمها و قرقره ها برای قرار دادن مصالح ساختمانی جامد استفاده می کرد ، اما این دستگاه های صرفه جویی در نیروی کار به زمین خاکی وام نمی دادند ، که به حفاری ، بالا بردن ، جابجایی و قرار دادن مواد سست نیاز داشت. همانطور که هم اکنون ، یک منبع تغذیه مستقل و تحرک خارج از جاده وجود دارد که هیچ یک از آنها با فناوری آن زمان تأمین نمی شود. 


جرثقیل های کانتینری از دهه 1950 به بعد مورد استفاده قرار گرفتند و امکان کانتینر سازی را امکان پذیر کردند.


امروزه اهمیت این ماشین آلات بسیار زیاد است ، برخی از شرکتهای حمل و نقل تجهیزات ویژه ای را برای حمل و نقل تجهیزات سنگین ساختمانی به و از سایتها تولید کرده اند.


اکثر تولیدکنندگان عمده تجهیزات مانند کاترپیلار ، ولوو ، لیبهر ، و بابکت تجهیزات سنگین کاملاً یا برقی را تولید کرده و یا در حال توسعه هستند. مدل های موجود در بازار و مدل های تحقیق و توسعه در سال های 2019 و 2020 اعلام شد. 


رباتیک و خودمختاری نگرانی فزاینده ای برای تولیدکنندگان تجهیزات سنگین بوده است ، زیرا تولیدکنندگان شروع به تحقیق و فناوری می کنند.  در حال حاضر تعدادی از شرکت ها در حال توسعه (Caterpillar و Bobcat) هستند یا راه حل های تجاری (Built Robots) را به بازار عرضه کرده اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.